mandag 1. august 2011

22. juli

Forrige fredag så postet jeg et nytt innlegg her på bloggen. Jeg fortalte den gode nyheten om Namphung som skal oppfylle en av sine drømmer- å bo et år i et annet land, i Norge. Lite viste jeg da jeg postet det at bare timer senere så skulle over 60 ungdommer miste livet, norske ungdommer med hele fremtiden foran seg. Jeg traff Namphung i kirken i går og hun lurte på om hun ville være trygg i Norge nå. Alle her tror jo Norge er verdens tryggeste land, det trodde Namphung også helt fram til forrige fredag. Nå var hun redd. Jeg fortalte henne om et land som nå står sammen kanskje enda mer enn før, om en statsminister, en kongefamilie og et folk som står sammen mot terrorisme og fremmedhat. At Namphung ikke trenger å være redd og fortsatt kan glede seg til å dra til Norge.
Mine kolegaer på Lovsangshjemmet, Immanuel daghjem og Immanuel kirke i tilegg til undertegnede ønsker å kondolere alle dere som er rammet av denne forferdelige tragedien.

Anne Storstein Haug

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar