onsdag 3. september 2014

Lille O

 Jeg hadde min siste arbeidsdag på Lovsangshjemmet i forrige uke, det er jo vemodig, samtidig som jeg vet at jeg vil ha jevnlig kontakt med de som jobber der og menneskene jeg har blitt kjent med der nede.
Som vanlig når jeg kom ned på Lovsangshjemmet så diskuterte vi ting som har skjedd siden sist... denne gang var det igjen lille O  vi snakket om. Kruu Sao hadde besøkt moren og fikk vite at lille O nå var på et barnehjem på et senter i nærheten av Lovsangshjemmet. Dette er en plass vi kjenner godt til og som har et godt rykte. Det heter Mercy Center og er drevet av en katolsk prest, Father Joe Mayer. Moren bor nå på lekeplassen igjen, hun har jo Aids og var nå også smittet av tuberkolose. Det viser seg at det var det mannen hennes døde av. Hun har via dette senteret (som jobber blant Aids syke) fått hjelp til å oppsøke lege og det er en sykepleier som jevnlig kommer for å følge henne. Vi på Lovsangshjemmet ble oppmuntret av de som jobber på Mercy Centeret til å besøke moren, muntre henne opp, hjelpe henne slik at hun kan få livslyst...ønske å kjempe....ingen enkel oppgave, men Kruu Sao har tatt på seg oppgaven å besøke henne. Hun har fått litt penger av meg til å kjøpe drikke, frukt etc til moren og moren har tilbud om gratis lunsj på Lovsangshjemmet. Vi er trygge for at lille O har det godt der han er. Det kan hende han må bo på et annet barnehjem eller fosterhjem en periode, siden han egentlig ikke er gammel nok til å bo på barnehjemmet som Mercy Centeret driver, men han vil likevel være under deres beskyttelse. Noe som vi synest er betryggende.

Sender noen bilder av min siste dag i barnehagen, da delte vi ut bamser gitt av barn fra Stavanger&Sandnes og jeg hadde kjøpt is til barna.  Trodde jeg gjorde noe lurt da jeg kjøpte ispinner, tenkte det ville spare lærerene for ekstra jobb, men sånn ble det ikke....godt smakte det iallfal.

Hilsen Anne
(framover nå så vil også Margrethe Brandsæther skrive på denne bloggen, for at dere skal vite hvem av oss som skriver så skriver vi navnene våre under).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar