mandag 16. januar 2012

Tanker fra en konfirmant

Filip bor i Bodø og er konfirmant dette året. Før jul så var han her i Thailand for å bli kjent med prosjektet " Barn og utdanning". Han var her sammen med en annen konfirmant- Øystein og diakon i menigheten Line Bakke. Her er litt av Filip sine tanker fra turen:

Nå i ettertid tenker jeg bare på hvor heldig jeg har vært som har fått muligheten til å dra på denne turen. Det å se den ekstreme forskjellen mellom rik og fattig, og Norge og Thailand er jo en tankevekker. Før man drar og ser plassene vi har besøkt, vet man ikke hvor takknemlig vi burde være for det vi har. Vi har sett mange som ikke har noe. Når man ser dette, begynner man å tenke på at vi har det veldig bra. Det var veldig godt å se at prosjektene hjelper, og det var godt å bli kjent med folkene som var der, og folkene som jobbet der. Det å høre historiene til at folk endte opp på de forskjellige plassene var veldig artig. Turen har for min del vært utrolig lærerik. Jeg har lært så masse bra, som jeg kommer til å ta med meg videre i livet. På alle de plassene vi har besøkt, har jeg lært noe nytt. Både om meg selv og andre. Det er jeg evig takknemlig for. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg søkte om å få bli med. Turen har gitt meg så mye bra at jeg gjerne kunne reist tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar