fredag 3. september 2010

Drømmen om en fremtid


Noen av de barna jeg har møtt på Lovsangshjemmet husker jeg bedre enn andre. D er en av de.

Lille D er blitt stor nå. D var en av de første guttene jeg ble kjent med nede på Lovsangshjemmet. Han var 8 år da jeg ble kjent med han. Han kom på besøk til meg på Lovsangshjemmet hver dag, alltid like skitten og alltid rusa, som regel hadde han kastet fra seg sniffeposen før han kom, for han visste at jeg ikke likte at han sniffet. Han var foreldreløs og holdt til sammen med andre sniffere under motorveien. Vi på Lovsangshjemmet tok han med til en avrusningsklinikk/barnehjem utenfor Bangkok. Der var han i vel ett år før han ble flyttet til et annet statlig barnehjem. D går nå første året på ungdomskolen og skal bli elektriker sier han. Jeg besøker han fortsatt og han kaller meg mamma. Han fikk nettop en gave av oss; en mobiltelefon, det var det han drømte om...og denne hadde jeg lovet han, den dagen han begynte på ungdomskolen. Stolt var han den dagen vi tok han med til et kjøpesenter og han fikk velge den mobiltelefonen han så lenge hadde ønsket seg. D begynte noen år senere enn sine jevnaldra på skolen, men han begynte!!!! Bestevennen hans fra slummen, T sitter i fengsel nå, der har han vært flere ganger, for hver gang han kommer ut av fengselet så blir fristelsen for stor og han begynner å sniffe igjen. Denne gang står vår ungdomsarbeider Muk klar til å ta imot han når han kommer ut av fengselet, for å bli kjent med han og for å komme med et tilbud til han, om å gå videre på skole (fritidsklubben gir også støtte til utdannelse). Muk har fått et godt samarbeid med moren, T sier han vil studere, så får vi se da. Kanskje denne gang?


Vi trenger flere støttespillere til prosjektet Barn og unge i Thailand, ved å støtte dette prosjektet så er dere blant annet med å bidra til at ungdomsarbeideren vår, Muk kan jobbe hos oss. Har du lyst til å støtte oss så kan du gjøre det ved å sette inn penger på kontoen til Det Norske Misjonsselskap (NMS) : 8220 02 85030. Du øremerker pengene til prosjektet "Barn og unge i Thailand" ved å merke betalingen med: 540324.

Hilsen Anne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar